hu en de ro

Berendezések út- és hídépítéshez

Aszfalt próbatest hengerlő készülék


A próbatest hengerlő gép lényege, hogy a lehető legpontosabb vizsgálat érdekében a valós bedolgozási eljárásnak megfelelően, azaz az úthenger mozgását és erőviszonyait a lehető legpontosabban szimulálva, szükség szerint az elkészítés körülményeit mérve és dokumentálva gyártson nyersanyagot a laborkísérletek elvégzéséhez.

 

Aszfaltminta daráló készülék


Aszfaltminta daráló készülékünk az aszfalt sűrűségvizsgálatához készíti elő a mintát, és a korábbi, erősen környezetszennyező és a laboránsok egészségét veszélyeztető módszer helyett új, az EU szabványoknak megfelelő, környezetkímélő, egyúttal gazdaságos előkészítést tesz lehetővé.

Kiskerekes aszfalt nyomvályú vizsgáló készülék 2 próbatest vizsgálatához


A kiskerekes aszfalt nyomvályú vizsgáló berendezés szabályozott hőmérsékletű környezetben, szigetelt szekrényben a szabványnak megfelelően végzi egyszerre két próbatesten a nyomvályú képződés vizsgálatát. Igény esetén a mérés protokollját a berendezéshez kapcsolt számítógép segítségével közvetlenül ki tudjuk nyomtatni.

Aszfalt hidegrepedés-vizsgáló berendezés


A terhelőberendezés szabályozott hőmérsékletű hűtőkamrában helyezkedik el. A szabványban előírt hűtési gradienssel –40 °C hőmérsékletig folytatható a vizsgálat. A terhelőberendezés különleges pontosságú villamos szervóhajtással működik, ami a munkadarabra vetítve 0,1 μm szabályzási pontosságot képes megvalósítani. A hosszváltozást ennek megfelelő pontosságú örvényáramú mérőegységek vizsgálják. A szoftver a vizsgálat kiértékeléséhez rendelkezésre áll.

 

Szöveterősítésű aszfalt repedésvizsgáló berendezés


A berendezés vízszintes elrendezésű, a vizsgálatot -20 °C –ig hűthető térben tudjuk elvégezni. A terhelőberendezés a szabályozott hőmérsékletű hűtőkamrában helyezkedik el. A terhelőberendezés különleges pontosságú villamos szervóhajtással működik, ami a vonatkozó szabványnak megfelelően képes a vizsgálati ciklust végrehajtani. A szoftver a vizsgálat kiértékeléséhez rendelkezésre áll.

4 pontos fárasztógép


A berendezés aszfalt próbatestek hajlító-fárasztó vizsgálatának elvégzésére alkalmas. Jelen kiépítésében (alapkiépítés) az MSZ-EN 12697-24:2003 szabvány szerinti, úgynevezett négypontos hajlító-fárasztó vizsgálatok elvégzésére alkalmas. A mérési folyamat automatikus.

 

Vizsgálati adatok:

 

• vizsgálati frekvencia: 0-60 Hz
• legnagyobb gerjesztő kitérés amplitúdó: 0,6 mm, sinus lefutású kitérés-idő függvény
• legnagyobb megengedett reakcióerő: 10 kN
• vizsgálati hőmérséklet: 0-30°C

 

Kraftoló berendezés (kereszt- és hosszirányban)


A magyar útépítési előírásoknak megfelelően néhány éve kötelező a CKT réteg adott távolságokon történő megszakítása, illetve elválasztása a dilatációs repedések elkerülése érdekében.

• alkalmas különféle útszélességek teljes átvágására 13 m-ig
• a vágás az útpályára merőleges irányban +/- 6° szög alatt végezhető
• a kés könnyű mozgását vibrációval segítjük elő
• az alkalmazott kés cserélhető, kopásálló kivitelű
• a bitumenemulzió hőmérséklete gázégővel stabilizálható
• műszak végén a rendszer tisztítófolyadékkal átmosható
• vezérlése PLC-vel a kabinban lévő kezelő felületről történik

 

Lángmentes aszfalt mélymelegítő berendezés


A berendezés célja: az útépítési szezon meghosszabbítása. Gépünk lehetővé teszi a +8 °C alatti hőmérsékletnél történő aszfaltozást. A berendezést speciális gáz-infra mélymelegítő egységek felhasználásával építettük. Az alkalmazott technológia lehetővé teszi az aszfalt lángmentes mélymelegítését, melynek során egyrészt a bitumen nem olvad ki az útburkolatból, másrészt az aszfalt mélyebb rétegei is átmelegszenek.

Hídépítéshez kifejlesztett egyedi hídpálya-tolási rendszer


Egyik legnagyobb eredményünk, hogy cégünk számos külföldi ajánlat között egy magyar szabadalom alkalmazásával elnyerte a dunaújvárosi híd ártéri szerkezeteinek pozícióba tolását. Az alkalmazott eljárásra, mellyel tetszőleges hosszúságú híd tengelyirányú folyamatos  betolását tettük lehetővé, 2006-ban Ipari Innovációs Díjat kaptunk. 


Cégünk feladata volt:

 

• hidraulikus rendszer tervezése
• hidraulikus tápegységek, munkahengerek gyártása
• teljes helyszíni szerelés, üzembe helyezés
• tolás elvégzése ütemterv szerint
• tolás alatti rendszerfelügyelet
• teljes körű szerviz

 


A tolóműveket 600 bar-os hidraulikus tápegység szolgálja ki. A munkahengerekbe épített útmérőkkel CAN-BUS rendszeren keresztül a hídtolás tejlesen automatizált, illetve számítógépről vezérelhető.

 

Általunk „mozgatott” hidak:

dunaújvárosi Pentele Híd – M8 autópálya

   1063 méter – 5500 tonna

szebényi völgyhíd – M6 autópálya
   960 méter – 4800 tonna

Hídemeléshez kifejlesztett hidraulikus erőforrás fejlesztése és gyártása


Általunk „emelt” hidak:

 

dunaújvárosi Pentele híd - M8 autópálya

   330 méter - 9400 tonna

Északi vasúti összekötő híd
Megyeri híd – M0 autóút

   120 méter - 880 tonna


Szebényi völgyhíd – M6 autópálya

960 méter – 4800 tonna


Az M0 autóút kiszélesítéséhez szükséges meder-, illetve ártéri híd helyére mozgatása volt cégünk feladata, 8 pillér szinkronizálásával, a tolási technológiának és ciklusoknak megfelelően. A 330 m hosszú, parton összeszerelt hídtest tengelyirányú, majd függőleges irányú mozgatására szolgáló hidraulikus, illetve mozgató rendszer kifejlesztése és részben gyártása volt cégünk feladata. A tengelyirányú mozgatáshoz szükséges üzemeltetés cégünk irányításával valósult meg.

Beton- és aszfaltkeverő telepek fejlesztése


Hagyományos beton- és aszfaltkeverő telepek átalakítása a legmodernebb méréstechnikával és számítógépes irányítással. A rendszer biztosítja az anyag visszakövetését.