A próbatest hengerlő gép lényege, hogy a lehető legpontosabb vizsgálat érdekében a valós bedolgozási eljárásnak megfelelően, azaz az úthenger mozgását és erőviszonyait a lehető legpontosabban szimulálva, szükség szerint az elkészítés körülményeit mérve és dokumentálva gyártson nyersanyagot a laborkísérletek elvégzéséhez.
Aszfaltminta daráló készülékünk az aszfalt sűrűségvizsgálatához készíti elő a mintát, és a korábbi, erősen környezetszennyező és a laboránsok egészségét veszélyeztető módszer helyett új, az EU szabványoknak megfelelő, környezetkímélő, egyúttal gazdaságos előkészítést tesz lehetővé.
Műszaki adatok:
- Töltet tömege: max. 0,8 kg
- Aprítási fordulatszám: 1440 /min
- Aprítási idő (alapbeállítás esetén) 0-10 min
- Befoglaló méretek: 400 x 340 x 770 mm
- Berendezés tömege: 35 kg
A kiskerekes aszfalt nyomvályú vizsgáló berendezés szabályozott hőmérsékletű környezetben, szigetelt szekrényben a szabványnak megfelelően végzi egyszerre két próbatesten a nyomvályú képződés vizsgálatát. Igény esetén a mérés protokollját a berendezéshez kapcsolt számítógép segítségével közvetlenül ki tudjuk nyomtatni.
A terhelőberendezés szabályozott hőmérsékletű hűtőkamrában helyezkedik el. A szabványban előírt hűtési gradienssel –40 °C hőmérsékletig folytatható a vizsgálat. A terhelőberendezés különleges pontosságú villamos szervóhajtással működik, ami a munkadarabra vetítve 0,1 μm szabályzási pontosságot képes megvalósítani. A hosszváltozást ennek megfelelő pontosságú örvényáramú mérőegységek vizsgálják. A szoftver a vizsgálat kiértékeléséhez rendelkezésre áll.
A berendezés vízszintes elrendezésű, a vizsgálatot -20 °C –ig hűthető térben tudjuk elvégezni. A terhelőberendezés a szabályozott hőmérsékletű hűtőkamrában helyezkedik el. A terhelőberendezés különleges pontosságú villamos szervóhajtással működik, ami a vonatkozó szabványnak megfelelően képes a vizsgálati ciklust végrehajtani. A szoftver a vizsgálat kiértékeléséhez rendelkezésre áll.
A berendezés aszfalt próbatestek hajlító-fárasztó vizsgálatának elvégzésére alkalmas. Jelen kiépítésében (alapkiépítés) az MSZ-EN 12697-24:2003 szabvány szerinti, úgynevezett négypontos hajlító-fárasztó vizsgálatok elvégzésére alkalmas. A mérési folyamat automatikus.
Vizsgálati adatok:
- vizsgálati frekvencia: 0-60 Hz
- legnagyobb gerjesztő kitérés amplitúdó: 0,6 mm, sinus lefutású kitérés-idő függvény
- legnagyobb megengedett reakcióerő: 10 kN
- vizsgálati hőmérséklet: 0-30°C
A magyar útépítési előírásoknak megfelelően néhány éve kötelező a CKT réteg adott távolságokon történő megszakítása, illetve elválasztása a dilatációs repedések elkerülése érdekében.
- alkalmas különféle útszélességek teljes átvágására 13 m-ig
- a vágás az útpályára merőleges irányban +/- 6° szög alatt végezhető
- a kés könnyű mozgását vibrációval segítjük elő
- az alkalmazott kés cserélhető, kopásálló kivitelű
- a bitumenemulzió hőmérséklete gázégővel stabilizálható
- műszak végén a rendszer tisztítófolyadékkal átmosható
- vezérlése PLC-vel a kabinban lévő kezelő felületről történik
A berendezés célja: az útépítési szezon meghosszabbítása. Gépünk lehetővé teszi a +8 °C alatti hőmérsékletnél történő aszfaltozást. A berendezést speciális gáz-infra mélymelegítő egységek felhasználásával építettük. Az alkalmazott technológia lehetővé teszi az aszfalt lángmentes mélymelegítését, melynek során egyrészt a bitumen nem olvad ki az útburkolatból, másrészt az aszfalt mélyebb rétegei is átmelegszenek.
Egyik legnagyobb eredményünk, hogy cégünk számos külföldi ajánlat között egy magyar szabadalom alkalmazásával elnyerte a dunaújvárosi híd ártéri szerkezeteinek pozícióba tolását. Az alkalmazott eljárásra, mellyel tetszőleges hosszúságú híd tengelyirányú folyamatos betolását tettük lehetővé, 2006-ban Ipari Innovációs Díjat kaptunk.
Cégünk feladata volt:
- hidraulikus rendszer tervezése
- hidraulikus tápegységek, munkahengerek gyártása
- teljes helyszíni szerelés, üzembe helyezés
- tolás elvégzése ütemterv szerint
- tolás alatti rendszerfelügyelet
- teljes körű szerviz
A tolóműveket 600 bar-os hidraulikus tápegység szolgálja ki. A munkahengerekbe épített útmérőkkel CAN-BUS rendszeren keresztül a hídtolás tejlesen automatizált, illetve számítógépről vezérelhető.
dunaújvárosi Pentele Híd
M8 autópálya
1063 méter – 5500 tonna
szebényi völgyhíd
M6 autópálya
960 méter – 4800 tonna
déli M0 autópálya híd
M0 autópálya
330 méter – 1600 tonna
Szapáry-híd
M4 autóút
758 méter - 8327 tonna
Általunk „emelt” hidak:
dunaújvárosi Pentele híd
M8 autópálya
330 méter - 9400 tonna
Északi vasúti összekötő híd
Déli vasúti összekötő híd
Megyeri híd
M0 autóút
120 méter - 880 tonna
Hagyományos beton- és aszfaltkeverő telepek átalakítása a legmodernebb méréstechnikával és számítógépes irányítással. A rendszer biztosítja az anyag visszakövetését.